Ar galima iš netiesioginių išlaidų apmokėti trūkstamas tiesiogines išlaidas?

Pagal projektų administravimo ir finansavimo taisykles:

6.18. Netiesioginės projekto išlaidos – išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms įgyvendinti, tačiau yra būtinos ir tiesiogiai susijusios su tiesioginėmis projekto išlaidomis.

  1. Tiesioginėms projekto išlaidoms negali būti priskiriamos šios išlaidos:

435.1. projekto administravimo išlaidos:

435.1.1. projekto vykdytojo ir (ar) partnerių darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos už laiką, dirbtą administruojant projektą (darbo užmokesčio išlaidos apima šių Taisyklių 418 punkte nurodytas išlaidas);

435.1.2. projektą administruojančių asmenų mokymų projekto administravimo klausimais išlaidos;

435.1.3. su projekto administravimo reikmėmis susijusių prekių įsigijimo išlaidos;

435.1.4. su projekto administravimo reikmėmis susijusių patalpų nuomos išlaidos;

435.1.5. įrangos, transporto priemonių, kai jos susijusios su projekto administravimu, nuomos išlaidos;

435.1.6. projekto administravimo paslaugų, teisinių ir kitų konsultacijų išlaidos;

435.1.7. projekto administravimo reikmėms būtinų komunalinių ir ryšio paslaugų išlaidos ir įsigyto ir (arba) nuomojamo turto eksploatavimo išlaidos;

435.1.8. kitos su projekto administravimu susijusios išlaidos;

435.2. projekto lėšų panaudojimo patikrinimo faktinių pastebėjimų ataskaitos ir (arba) išvadų dėl skirtų lėšų panaudojimo parengimo paslaugų (audito) pirkimo išlaidos;

435.3. finansinių paslaugų pirkimo išlaidos (avanso draudimo išlaidos, kredito įstaigos mokesčiai ir kitos finansinių paslaugų pirkimo išlaidos).

435.4. turto draudimo išlaidos (tik iš ESF lėšų bendrai finansuojamų projektų).

 

Pagal Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams (toliau – Rekomendacijos):

„Išlaidos priskiriamos netiesioginėms išlaidoms:

  • projekto vykdytojo ir (arba) jo partnerių darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos už laiką, dirbtą administruojant projektą;
  • projektą administruojančių asmenų mokymo projekto administravimo klausimais išlaidos;
  • su projekto administravimo reikmėmis susijusių prekių įsigijimo išlaidos;
  • su projekto administravimo reikmėmis susijusių patalpų nuomos išlaidos;
  • įrangos, transporto priemonių nuomos išlaidos, kai jos yra susijusios su projekto administravimu;
  • projekto administravimo paslaugų, teisinių ir kitų konsultacijų išlaidos;
  • projekto administravimo reikmėms būtinų komunalinių ir ryšio paslaugų išlaidos ir įsigyto ir (arba) nuomojamo turto eksploatavimo išlaidos;
  • kitos su projekto administravimu susijusios išlaidos;
  • projekto lėšų panaudojimo patikrinimo faktinių pastebėjimų ataskaitos ir (arba) išvadų dėl skirtų lėšų panaudojimo parengimo paslaugų (audito) įsigijimo išlaidos;
  • finansinių paslaugų pirkimo išlaidos (projektui vykdyti išmokamo avanso garantijos arba laidavimo išlaidos, kredito įstaigos mokesčiai ir kitos finansinių paslaugų pirkimo išlaidos);
  • turto draudimo išlaidos (tik iš ESF bendrai finansuojamų projektų).

 

Tačiau Rekomendacijų 49 p. numatyta, kad  „Projekto vykdytojui ar partneriui nepanaudojus visų lėšų, gautų pagal fiksuotąją normą, fiksuotuosius įkainius ar fiksuotąsias sumas, lėšų likutį jis gali panaudoti kitoms projekto išlaidoms apmokėti, jei jos nėra apmokamos iš kitų projektui skirtų lėšų, kitoms paties vykdomų projektų išlaidoms arba kitoms projekto vykdytojo ar partnerio reikmėms apmokėti, jei tokios išlaidos yra būtinos ir nėra apmokamos iš kitiems projektams skirtų lėšų arba iš kitų finansavimo šaltinių. Atlikdamas šiuos veiksmus projekto vykdytojas ar partneris privalo laikytis teisės aktų, reglamentuojančių jo buhalterinę apskaitą.“

Taip pat pagal Rekomendacijų 28 p. „Projekto pajamomis taip pat nėra laikomos projekto vykdytojo dėl supaprastintai apmokamų išlaidų sutaupytos lėšos“.

 

Todėl  sutaupius netiesiogines išlaidas pagal fiksuotąją normą, būtų galima iš jų pasidengti trūkstamas tiesiogines išlaidas.